28. 8. 2021
Správná údržba a čistota automatů na vodu jsou zásadní pro zajištění čerstvé a nezávadné pitné vody. Chcete-li se řídit osvědčenými postupy, které zajistí správné provedení čištění a dezinfekce, přečtěte si našeho průvodce.
Pravidelné čištění je nezbytné pro udržení výdejníku na vodu v optimálním stavu. Doporučuje se provádět čištění a dezinfekci podle stanoveného plánu, který by měl být v souladu s pokyny výrobce.
Automaty na vodu se klasifikují jako domácí nebo kancelářské spotřebiče. Stejně jako rychlovarné konvice, ledničky nebo mikrovlnné trouby, tak i povrchy automatů na pitnou vodu často přicházejí do styku s mnoha lidmi.
Proto vám doporučujeme, abyste alespoň jednou denně pečlivě vyčistili vnější povrch. To zahrnuje vyprázdnění odkapávací misky nebo odpadní nádržky a také očištění vnějšího povrchu dezinfekčním sprejem a papírovým ubrouskem.
Nemůžeme dostatečně zdůraznit, jak důležité je používat pro dezinfekci dávkovacího místa jednorázový dezinfekční ubrousek.
Nikdy nečistěte vnější část spotřebiče a dávkovací místo stejným ubrouskem. Existuje riziko kontaminace právě té oblasti, kterou se snažíte chránit. Také nikdy nepoužívejte ubrousek nebo hadřík, který se válel v kbelíku a slouží k opakovanému použití.
Pro čištění výdejníků na vodu je nejlepší používat profesionální čisticí prostředky. Ubrousky s obsahem alkoholu nebo dezinfekční spreje, jako například Sterizen®, jsou ideální pro efektivní odstranění nečistot a dezinfekci kontaktů, které přicházejí do styku s uživateli.
Nezapomeňte na pravidelnou dezinfekci vnitřních částí výdejníku na vodu. Dodržujte pokyny výrobce ohledně údržby a dezinfekce a provádějte sanitaci vodních systémů podle doporučeného harmonogramu. Pro systémy napájené z lahví se doporučuje dezinfekce minimálně jednou za 3 měsíce, zatímco u systémů napojených na přívod vody je doporučeno provádět dezinfekci jednou za 6 měsíců.
Pokud jste na více než 4 týdny vyřadili některý z vašich zařízení z provozu, doporučujeme vám před opětovnou instalací vyčistit vnější část a provést vnitřní sanitaci. Také doporučujeme namontovat nový vodní filtr a před prvním použitím provést řádné propláchnutí filtru.
Většina zákazníků společnosti mytapp purifiers využívá pravidelné servisní služby v intervalech půl roku, které pečlivě sledujeme a dostatečně včas informujeme o nutnosti provedení servisu. Důrazně doporučujeme využít služeb kvalifikovaného servisu pro vnitřní sanitaci spotřebiče, který je vyškolen pro správné provedení těchto prací.
Pokud jste si zakoupili spotřebič Borg & Overström jinde než u nás a nemáte přístup k kvalifikované servisní službě, kontaktujte nás a zajistíme vám kvalifikovaný servis.